Bassinlivredderbevis

Når foreninger benytter kommunale svømmehaller er det en forudsætning, at der er en livredder i svømmehallen.

Om bassinlivredderprøven

Livredderen skal være i besiddelse af gyldig prøve. Prøven skal fornyes hvert år. Derfor tilbyder Randers Kommune foreningsledere og instruktører i Randers et kursus i livredning.

I Randers Kommune skal man være fyldt eller fylde 17 år, i det år man vælger at tage et bassinprøvebevis.

Prøven er gyldig i alle kommunens bassiner og Water & Wellness Randers. Prøven er således ikke gyldig ved svømning på åbent vand som hav, sø eller å. Bassinlivredderprøven skal ikke nødvendigvis aflægges i det bassin, hvor man efterfølgende skal undervise. Reglerne siger dog, at man skal tage prøven i et bassin, der har samme dybde, som det bassin, man underviser i.

Tilmelding

Medarbejdere fra offentlige institutioner og skoler samt nuværende og kommende foreningsledere og instruktører i sociale eller folkeoplysende kan tilmelde sig en bassinlivredderprøve igennem Water & Wellness Randers: info@waterwellness.dk.

Næste hold afvikles i august. Datoer og kontakt oplysninger oplyses her på siden inden sommerferien. Se under siden Kurser og arrangementer.

Betaling

Institutioner, skoler samt sociale foreninger betaler selv for deres deltagere. Kultur- og fritidsafdelingen betaler for deltagere fra folkeoplysende foreninger.