Når krop og alder protesterer overfor idræt

Er du kommet i den alder hvor du må melde fra til den ugentlige hyggebadminton med vennerne på grund af skader eller går du og overvejer at starte med at dyrke idræt igen efter en længere pause, men har fx dårlige skuldre eller slidte knæ, så er denne konference en god mulighed for dig til at få kroppen på rette vej igen.

Torsdag den 14. april 2016 danner Arena Randers, rammen om konferencen "Når krop og alder protestere overfor idræt". Konferencen finder sted fra 18.00 til 20.30 og vil være en blanding af oplæg samt informationsboder, hvor du kan få hjælp til at finde en relevant forening for dig og du vil kunne få vejledning til at starte din egen forening.

TV-lægen Peter Qvortrup Geisling og fysioterapeut Morten Høgh vil give dig råd og vejledning til, hvordan du holder kroppen frisk i længere tid, selvom du bliver ældre.

Tilmeld dig til konferencen den 14. april - deltagelse er gratis

*tilmeld dig senest den 13. april.

Program:

18.00 Velkomst ved formand for kulturudvalget Mogens Nyholm

Oplæg af læge Peter Qvortrup Geisling (ca. 1 time):
Mød Peter Qvortrup Geisling, som udover at fortælle underholdende og informative anekdoter vil give en generel betragtning i forhold til at holde sit fokus på motion og en sund livsstil.

Oplæg om idrætsskader ved fysioterapeut Morten Høgh, PT MSc (ca. 45 min.):
Oplægget handler om skadesforebyggelse og skadesbehandling.
- hvorfor får vi ondt?
- er det farligt at få ondt af fysisk aktivitet?
- fejler vi noget når vi har ondt?
- hvordan tilpasser jeg aktiviteter til min smerte, så jeg undgår længere smerte og fravær fra fysisk aktivitet?
- hvad gør jeg når jeg har ondt hele tiden og gerne vil være aktiv?

Boder:
1) Få inspiration til at finde en ny idrætsform i en forening
2) Opret din egen forening eller idrætsnetværk: forvaltningen giver vejledning i at starte sin egen forening

Programmet forventes at slutte senest kl. 21.

Adresse: Arena Randers - Fyensgade 1, 8900 Randers C,