Aktiv med mere idræt i Randers?

Kultur og Fritid inviterer i foråret 2016 foreninger og borgere til konferencer om motion og idræt. Det er gratis, men det kræver tilmelding. Mød blandt andet TV-lægen Peter Qvortrup Geisling. Læs mere herunder:

• Konferencen ”Når Krop og alder protesterer over for idræt”
    Den 14. april 2016.

Her sætter vi fokus på hvordan man kan fortsætte med at dyrke motion, når kroppen begynder at sige fra med eksempelvis en dårlig skuldre eller et slidt knæ. Og hvordan undgår man, at få skader når man har passeret de 50 eller 60 år?

TV-lægen Peter Qvortrup Geisling og fysioterapeut Morten Høgh vil give dig råd og vejledning til, hvordan du holder kroppen frisk i længere tid, selvom du bliver ældre.

- hvordan tilpasser jeg aktiviteter til min smerte, så jeg undgår længere smerte og fravær fra fysisk aktivitet?

- hvad gør jeg når jeg har ondt hele tiden og gerne vil være aktiv?

Derudover har du mulighed for at få inspiration til forskellige idrætsformer og foreninger i Randers Kommune. Vi kan også hjælpe dig med selv at starte en idrætsforening.

Læs mere og tilmeld dig her - senest den 13. april

• Konferencen ”Mere og bedre idræt i Randers” - den 9. marts 2016.

Formålet var at diskutere prioriteringen af kommunens anvendte midler til faciliteter og tilskudsmodeller i Randers. Derudover var spørgsmålet om at tiltrække og fastholde flere frivillige inden for fritids- og idrætsområdet også på dagsordenen.

Konferencen blev indledt med oplæg af Team Tvilling: Fra kuvøse til jernmænd

*fotograf: Jakob Kjeldsen.

Tvillingerne Peder og Steen Mondrup blev født med fem minutters mellemrum – tre måneder for tidligt. Steen fik fuld førlighed, men Peder manglede ilt under fødslen og er i dag spastiker, sidder i kørestol og har brug for hjælp døgnet rundt. Alligevel har Peder altid gjort en dyd ud af at se muligheder frem for begrænsninger. For tre år siden tog brødrene en vild beslutning. De ville gennemføre en halvmaraton sammen. Det lykkedes, og i august 2014 kulminerede drømmen, da tvillingerne kæmpede sig i mål ved KMD Ironman i København.

Lyd: Interview med Team Tvilling fra Radio Alfa

• Læs mere om konferencerne:

Mere og bedre idræt i Randers Når krop og alder protesterer overfor idræt